Petua Tambah Selera Makan Anak – Anda Tidak Perlu Risau Lagi!

Anda mesti tercari-cari petua tambah selera makan anak. Artikel ini adalah khsusu tips yang saya gunakan untuk menambah nafsu makan anak anda agar lebih berminat untuk makan.

“Bukan main susah nak bagi makan, siap diludah, kadang-kadang sampai terkejar-kejar semata-mata nak bagi makan anak. Itu baru sorang, kalau ada 3 anak yang perangai serupa macam mana?”

Ini mungkin adalah antara dialog yang sering diucapkan oleh ramai orang termasuklah para ibu dan bapa yang mempunyai anak. Terutama kalau anak tu tak berminat untuk makan. Kalau nak makan pun, benda-benda yang tak berkhasiat macam jajan tu memang dia suka, kalau makanan yang banyak protein ni, memanglah dia tak pandang langsun. Kan susah kalau macam tu.

Kali ini, kami nak kongsikan beberapa petua dan aktiviti yang dapat memberikan anak anda rasa minat untuk makan. Boleh cuba sendiri dan lihat hasilnya sama ada ianya memberik kesan atau tidak.

Psikologi Kanak-Kanak

Kanak-kanak memang dalam fasa bermain. Memang akan asyik bermain sehingga terlupa untuk makan. Kadang-kadang rasa rugi walaupun untuk makan yang hanya mengambil masa beberapa minit. Beginilah antara psikologi kanak-kanak. Selain itu juga, ianya mungkin dikaitkan dengan masalah kesihatan yang lain. Apapun, kali ini, kami akan berikan beberapa tips penting kepada anda agar anak anda mula rasa berminat kembali untuk makan.

Makanan Tambahan

Kalau ikutkan, memang buah adalah antara makanan yang berzat tinggi yang dapat memberi selera makan kepada anak-anak. Tetapi, macam mana kalau anak anda langsung tidak mahu sentuh buah-buahan? Kalau untuk anak yang berminat dengan buah-buahan itu mungkin tidak mengalami masalah yang sama. Untuk itu, saya mengamalkan sejenis makanan tambahan ini untuk tingkatkan selera makan anak saya. Ianya adalah campuran daripada pelbagai buah-buahan seperti anggur, kurma, buah delima, madu dan lain-lain untuk perkembangan otak kanak-kanak. Juga, menambah selera makan anak anda.

Makanan yang saya maksudkan itu adalah Jus Caliph. Ianya menjadi amalan anak saya dan sehingga kini, anak saya tidak mengalami masalah untuk makan. Kalau bagi makanan untuk kanak-kanak tu, biasanya memang habis portion makanan dan kadang-kadang boleh mintak tambah lagi.

Anak saya yang berumur 4 tahun ini juga sangat suka makan buah. Manggo, buah mata kucing, pisang adalah antara makanan yang kerap saya belikan untuk anak saya tanpa disuruh. Dia pun sangat suka memakan makanan tersebut dan sememangnya, tidak susah untuk dia memakan buah. Alhamdulilah, apapun, kami memang galakkan untuk anda cuba sendiri Jus Caliph ini. Iana berkesan untuk saya, dan harapnya, ianya berkesan untuk anda juga.

Dimana Nak Dapatkan Jus Ini

Nak dapatkan jus ini tidak susah, memang ada banyak yang menjual di kedai-kedai jamu berhampiran. Yang paling mudah dan paling kami rekemen adalah untuk anda cuba dapatkan secara online di Lazada sahaja. Beli dan jus ini terus sampai ke rumah. Saya sendiri dapatkan dari lazada sahaja. Kalau berminat untuk dapatkan di Lazada, boleh tengok dibawah ini.

1 Tengok Pilihan ini – KLIK SINI

2 Yang Ini Lebih Banyak – Lebih Jimat dan Berbaloi

Ini adalah antara beberapa pilihan yang ada untuk makanan ini, anda boleh cuba sendiri sama ada ianya berbaloi ataupun sebaliknya.

Apapun, inilah antara tips yang saya sendiri gunakan kepada anak saya untuk tambah selera makan dia. Jus ini juga baik untuk perkembangan otak dan sangat galakkan untuk anda dapatkan satu di pasaran.

Read More

Cara Menambah Nafsu Makan Anak Usia 1 Tahun

Kali ini kami nak share beberapa cara menambah nafsu makan anak yang berumur 1 tahun dan juga kanak-kanak. Memang kanak-kanak ini mempunyai masalah selera makan akibat terlalu aktif bermain dan bersukan. Pada mereka, inilah masanya untuk bermain dan tidak berapa mahu untuk makan.

Kami terpanggil untuk menulis artikel ini dan berdasarkan kepada pengalaman kami dalam membangkitkan selera makan anak saya. Harap, tips ini membantu ibu-ibu yang mengalami masalah yang pernah kami lalui satu ketika dulu. Juga, boleh kongsikan artikel ini kepada mereka yang mengalami masalah yang sama.

Tips Tambah Selera Makan Anak Yang Efektif

Apa yang kami lakukan hanyalah memberikan makanan tambahan kepada anak perempuan saya. Cuma kena berikan secara konsisten biasanya sehari sekali sahaja. Nak tahu apa yang kami berikan? Kami hanya berikan makanan tambahan Jus Caliph kepada anak kami.

>>Boleh tengok harga di SINI<<

Ianya memang sesuai untuk perkembangan otak dan antara kesan lain adalah, nampak berselera kalau makan tu. Siap mintak nak makan buah, nasi pun satu mangkuk habis dia makan seorang. Kadang-kadang memang nampak cepat lapar dan cepat sahaja habis makanan yang dimakan tu. Apapun, alhamudlullah la jugak.

Untuk pengetahuan, kami beli sahaja barangan Caliph ini di Lazada. Murah dan mudah kerana ianya dihantar ke rumah selepas membuat pembelian. Tak perlu ke kedai berdekatan. Barangan yang diberikan pun original dan pada harga yang rendah sikit daripada harga pasaran. Memang berbaloi.

Suplimen Untuk Sihat dan Bertenaga

Produk ini memang untuk menyihatkan badan dan menambah tenaga. Anda boleh cuba dulu untuk menambah selera makan anak. Satu lagi cara adalah dengan memberikan permainan kepada anak anda supaya kekal aktif. Apabila bermain, anak anda akan cepat lapar dan dari situ, boleh berikan makanan kepada anak anda.

Antara mainan yang kami rekemen untuk anda dapatkan adalah mainan indoor ini. Ianya membolehkan anak anda terus aktif dirumah dan mengelak daripada memainkan gadjet yang ada. Lagi bagus kalau elak anak daripada bermain gadjet. Mainan yang membolehkan anak anda menggelongsor pun adalah antara beberapa pilihan yang anda boleh gunakan. Satu lagi adalah mainan dalam bentuk role play seperti mainan masak-masak ataupun mainan yang membolehkan anak anda berlakon. Contohnya sebagai doktor dan lain-lain lagi. Ianya adalah antara mainan yang bagus untuk anak anda bermain, dan bila lapar, bolehlah memakan makanan yang telah anda sediakan.

Testimoni Produk ini

Selain daripada untuk menambah selera makan, ada lagi fungsi lain produk ini seperti untuk kecergasan IQ dan lain-lain. Saya ada buat artikel khusus berkenaan dengan info ini di SINI.

Produk ini juga sesuai untuk mereka yang berumur 1 tahun dan yang menjadi kanak-kanak. Apapun, boleh cuba sendiri dahulu untuk tahu sama ada produk ini benar-benar berkesan ataupun sebaliknya. Yang pasti, anda tidak akan menyesal menggunakan produk ini, apapun boleh cuba dahulu untuk tahu ianya berkesan atau sebaliknya.

Inilah antara tips yang saya gunakan sendiri dalam memberi anak saya untuk tambah selera makan mereka. Ianya bagus untuk saya dan kalau ianya bagus untuk anda, apa salahnya untuk anda gunakan dan amalkan tips yang diberikan. Jangan lupa untuk simpan ditempat yang sejuk untuk tahan lebih lama.

Read More

Vitamin Penambah Nafsu Makan Anak Yang Paling Bagus

Antara masalah yang dihadapi oleh ramai ibu bapa adalah apabila anak terlalu aktif dan biasanya tidak selera makan. Bukan anda sahaja, saya pun pernah mengalami masalah yang sama untuk anak saya sendiri. Mungkin memang ada sebahagian anak yang mengalami masalah kurang selera makan ini hingga terkejar-kejar ibunya mendapatkan si anak untuk memberi makan. Kembali kepada persoalan, ada ke vitamin penambah nafsu makan anak yang paling berkesan?

Kali ini, saya ingin kongsikan beberapa tips yang saya gunakan sendiri untuk memberi anak perempuan saya selera makan sehingga tidak perlu dipaksa untuk memakannya. Lagi cepat anda amalkan tips yang bakal saya kongsikan ini lagi baik kerana ianya akan memberikan anak anda dan lagi mudah untuk anda memberikan anak anda makan.

Makanan Tambahan

Saya tidak mencuba banyak produk, yang saya cuba hanyalah produk Caliph sahaja. Ianya tidaklah terlalu sukar dan ini adalah antara produk yang kami rekemen untuk anda cuba sendiri. Untuk dapatkan produk ini yang original, kami rekemen untuk anda lihat apa yang ada di SINI untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Memang nampak ketara, sejak menggunakan produk ini, selera makan bertambah dan lebih mudah untuk makan. Kalau dahulu memang kena berkejar cuma untuk berikan sesuap nasi, tetapi kini, tidak perlu terlalu berkejar dan anda sudah dapat memberikan nasi dan makanan lain kepada anak anda. Memang mudah dan kalau tidak percara, anda boleh cuba sendiri untuk tahu sama ada produk ini benar-benar berkesan ataupun sebaliknya.

Untuk maklumat lanjut berkenaan dengan produk ini dan testimoni yang anda, kami cadangkan untuk anda membaca artikel kami yang sebelum ini berkenaan dengan topik ini di SINI. Sama ada produk ini benar-benar berkesan atau sebaliknya, anda kena mencuba sendiri untuk lihat dengan lebih lanjut.

Apa Yang Anda Perlu Tahu

1 Selain daripada untuk menambah selera makan, produk ini juga membantu untuk memeberikan kecergasan minda kepada anak-anak. Ianya sejenis makanan tambahan yang boleh membantu anak-anak untuk lebih tumpuan semasa belajar dan bermain. Memang kami rekemen unuk anda dapatkan produk ini di pasaran.

2 Elak untuk berikan supplimen ini kepada anak yang sudah sedia mempunyai selera yang tinggi. Nanti, daripada OK boleh pula pergi ke obesiti. Kalau anak anda mempunyai selera yang tinggi, cuba elakkan untuk berikan kepada anak anda.

3 Simpan di tempat yang sesuai, kalau boleh di peti sejuk untuk mengekalkan khasiat produk ini. Apabila simpan di peti sejuk, barangan yang ada memang akan tahan lama dan memang anda boleh gunakan untuk satu jangka masa yang lama. Rekemendasi daripada kami, simpan sahaja di peti sejuk.

4 Konsisten itu penting. Biarkan anak anda kerap atau konsisten mengambil supplimen ini selama sehari sekali atau dua kali. Apabila konsisten, barulah anda akan nampak pelbagai kesan lain yang bakal terjadi kepada anak anda. Apapun, boleh cuba dulu yang mana yang terbaik untuk produk vitamin ini.

Produk Makanan Tambahan Untuk Dewasa

Memang tidak hanya untuk kanak-kanak, untuk dewasa pun penting juga. Banyak pilihan produk kesihatan untuk dewasa sama ada dalam bentuk multivitamin, kepada jenis yang anda boleh amalkan setiap hari. Kami rekemen untuk anda cuba dapatkan produk daripada jus delima Gulsen ini. Ianya adalah satu produk yang bagus untuk anda gunakan kerana mempunyai kesan yang baik kepada kesihatan anda untuk jangka masa panjang. Untuk maklumat lanjut, boleh dapatkan di SINI.

Read More

Khasiat Evening Primrose Oil Untuk Wanita

Apa khasiat Evening primrose oil ini? Sekarang ini sudah mula ramai yang celik info berkenaan dengan produk ini di pasaran. Ianya adalah salah satu produk yang direkemen oleh para doktor kepada mereka yang mempunyai masalah hormon dalam badan. Yang lebih bagus daripada itu adalah, ianya mudah didapati dan antara pilihan yang paling kami rekemen kepada anda yang mempunyai masalah hormon.

Kali ini, kami akan berikan kepada anda beberapa tips penting berkenaan dengan kegunaan supplement Evening Primrose Oil ini. Juga beberapa rekemendasi dan harga produk ini yang ada di pasaran sekarang. Disebabkan ianya sedang meningkat naik, memang ramai yang mencari produk ini terutama wanita.

Pilihan Yang Ada Pelbagai Jenama

Sebelum kami pergi kepada khasiat produk ini di pasaran, adalah lebih penting untuk anda dapatkan harga produk ini di pasaran. Juga, pilihan jenama yang ada untuk anda pilih. Dari situ, anda boleh tentukan yang mana yang paling berbaloi untuk kegunaan anda sendiri. Disebabkan oleh khasiat yang ada untuk produk ini dan ramai yang memperkenalkan produk ini di pasaran, memang ada beberapa jenama dan kami syorkan untuk anda dapatkan di bawah;

1 Seven Seas

2 Blackmores

3 Alternatif lain – KLIK SINI Untuk Info Lanjut

Ini adalah 2 jenama yang paling kami rekemen dan untuk pengetahuan anda, kedua-dua jenama ini telahpun mendapat pengiktirafan daripada kementerian kesihatan Malaysia. Kalau pening-pening nak dapatkan produk ini di farmasi, boleh tengok pilihan yang ada secara online dan ianya akan sampai terus ke rumah anda. Memang menarik kan. Tak perlu bayar duit petrol dan lain-lain, terus sampai ke rumah.

Khasiat dan Kegunaan

Primrose atau lebih dikenali sebagai Evening Primrose ini memang telah lama mendapat tempat dalam masyarakat. Ianya tumbuh meliar di kebanyakan negara dan mudah didapati. Tetapi untuk mendapatkan khasiat daripada produk ini, memang memerlukan ekstrak dan perlu diproses dengan kaedah yang betul.

#1 Untuk Stabilkan Hormin

Antara yang baik dan bagus pada produk ini adalah ianya mampu menstabilkan hormon anda agar lebih stabil. Ianya bagus kepada mereka yang mempunyai masalah hormon umur pertengahan seperti yang dialami oleh saya sendiri. Akibat daripada masalah jerawat yang melanda, memang produk ini adalah antara pilihan yang terbaik yang kami boleh rekemen untuk anda gunakan.

#2 Menstabilkan Haid Yang Tidak Teratur

Ini adalah antara yang palign ramai berikan review. Saya tidak mempunyai masalah ini tetapi ramia yang mempunyai masalah ini dan mengatakan yang keadaan haid mereka telahpun improve dari masa ke semasa setelah menggunakan supplimen ini. Ini adalah antara pilihan yang terbaik untuk anda gunakan.

#3 Masalah Kulit

Sekarang ini ramai yang mengalami masalah kulit seperti alahan dan lain-lain. Pada awalnya, memang supplimen ini digunakan untuk memperbaiki masalah kulit seperti keradangan, kulit menggelupas dan lain-lain. Jerawat pun boleh dikatakan masalah kulit. Jika anda mempunyai masalah kulit, boleh cuba untuk dapatkan produk ini di pasaran.

#4 Kesihatan Jantung dan Paras Kolesterol

Kandungan GLA dalam EPO ini secara tidak langsung membantu paras kolesterol dalam badan. Ianya merupakan asid lemak yang secara tidak langsung membantu mengurankan kadar kolesterol dalam darah yang menyebabkan pengecutan saluran darah. Ianya merupakan penyebab utama kepada serangan jantung dan stroke. Pengambilan produk ini secara tidak langsung memang dapat mengurangkan anda untuk mendapat sakit jantung.

#5 Memperbaiki rambut yang kering dan rosak

Banyak lagi sebenarnya keberkesanan produk ini dan kalau memang ianya sesuai dengan anda, apa salahnya untuk anda dapatkan satu. Ianya boleh digunakan untuk jangka masa panjang dan pada masa yang sama menstabilkan hormon anda.

Read More

Kebaikan Vitamin E Blackmores & Cara Periksa Harga

Kali ini kami ingin menceritakan tentang kebaikan Vitamin E Blackmores yang merupakan antara pilihan yang terbaik dan bagus untuk semua. Banyak produk yang menjual Vitamin E ini sama ada dalam bentuk kapsul ataupun dalam bentuk cream. Sebab kenapa kami mengesyorkan produk daripada jenama Blackmores ini adalah kerana ianya merupakan satu jenama yang kukuh dan telah berada lama di pasaran. Ianya mudah didapati di farmasi, jadi memang produk ini mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia.

Kali ini, kami akan menceritakan beberapa tips tentang pentingnya vitamin E ini dan dimana yang anda boleh pergi untuk mendapatkan produk ini pada harga pasaran. Lepas itu, anda buat pilihan yang mana yang terbaik sama ada anda beli ataupun sebaliknya. Memang pilihan di tangan anda.

Pilihan Vitamin E

Memang mudah kalau nak dapatkan produk ini di kedai-kedai Watson ataupun Guardian. Tetapi, kalau anda malas nak start kereta dan pergi ke Watson atau kedai-kedai seumpamanya ini, lebih mudah untuk buat pilihan secara online sahaja. Barangan yang anda beli original kerana ada sesetengah barangan itu memang Watson yang menjual di Lazada, harga pun kadangkala lebih murah sedikit daripada harga di pasaran dan yang lebih penting sekali adalah, ianya menjimatkan masa anda. Anda buat tempahan dan barangan terus sampai ke rumah, kan ianya menjimatkan masa anda!

Apapun, antara pilihan yang ada untuk produk ini adalah beberapa pilihan berikut. Boleh tengok beberapa piihan yang kami dah shortlisted di bawah ini;

1 Vit E Balckmores

2 Alternatif Lain – KLIK SINI

Ini adalah antara pilihan yang anda boleh dapat di Lazada. Banyak pilihan yang ada dan anda boleh buat pilihan yang mana yang terbaik.

Untuk Kulit, Vita E atau Vitamin C lebih bagus?

Yang lebih bagus adalah anda ambil dua-dua sekali. Tetapi kalau anda sedang dalam bajet dan memang mempunyai masalah kulit, kami lebih sarankan untuk anda cuba dahulu Vitamin E. Antara kebaikan Vitamin E daripada Blackmores ini adalah;

1 Anti Oksidan

2 Membekalkan Oksigen ke Sel Sel Badan

3 Sesuai Untuk Kulit Bermasalah Seperti Jerawat

4 Mencegah Kanser

5 Merendahkan risiko katarak di mata

6 Kulit menjadi lebih lembat dan meningkatkan keanjalan kulit

7 Nampak lebih muda dan cergas

Ini adalah antara kebaikan Vita E untuk anda fikirkan kegunaannya. Kalau memang anda mempunyai masalah kulit, memang kami rekemen untuk anda ambil sekali dengan produk Vitamin C daripada Blackmores ini juga. Memang terbaik dan antara pilihan yang bagus dan berkualiti.

Kesihatan Jangka Panjang

Ini adalah produk yang baik yang anda boleh amalkan terutama kalau anda mempunyai masalah kulit seperti kulit kering dan berjerawat. Untuk wanita, kalau anda mempunyai masalah ketidakstabilan hormon (selalunya, penyakit kulit wanita berlaku kerana tidak stabil hormon) ataupun masalah period yang tidak teratur, memang kami sarankan untuk anda mencuba sendiri produk Evening Primerose INI. Tidak hanya Blackmores yang menjual produk ini, jenama lain pun ada.

Saya pun mengalami masalah kulti yang serious ketika umur mencecah 30 ini. Ianya adalah simtom “middle age hormon” yang tidak stabil. Mula mengambil Evening Primerose, Vitamin E dan Vitamin C untuk menghindarkan kesan jerawat dimuka yang tiba-tiba tumbuh. Apapun, sudah nampak keberkesanan produk ini dan ianya adalah antara yang kami rekemen untuk anda cuba sendiri sama ada berkesan atau sebaliknya.

Apapun, cuba dulu untuk lihat keberkesanannya.

Read More