Kali ini saya nak berikan tips berkenaan dengan cara minum pati delima gulsan yang sedang popular di pasaran ini. Pati delima gulsan ini adalah 100% jus delima yang diimport khas dari turki. Ianya sekaligus mengekalkan keaslian jus delima tersebut. Lagipun, jus delima atau buah delima sendiri mempunyai banyak fungsi yang sememangnya baik untuk kesihatan.

buah delima

Cara Makan Pati Delima Gulsan

Kalau nak tahu tentang cara makan pati delima gulsan ini, sebenarnya tidak susah. Saya sentiasa amalkan satu sudu sehari sebelum sarapan pagi. Alhamdulillah ianya memang memberikan impak yang baik untuk kesihatan saya secara keseluruhan.

Boleh amalkan setiap pagi dan ianya sangatlah bagus untuk ibu yang sedang mengandung. Banyak khasiat pati delima ini terutama sekali produk dari gulsan ini. Untuk kanak-kanak pula, boleh amalkan 1 sudu kecil ataupun setengah sudu sehari untuk kesan yang lebih minimum.

Dimana nak dapatkan pati delima gulsan ini?

Kalau nak tahu di mana boleh dapatkan pati delima ini, tentulah di kedai-kedai jamu yang berdekatan. Tetapi saya lebih sarankan untuk anda beli je di SINI. Beli di lazada lebih mudah kerana memang stock sentiasa ada berbanding dengan ketika beli di kedai jamu. Kedai jamu kadang-kadang ada masalah ketiadaan stock yang menyebabkan hasrat anda untuk belk jus ini terbatal. Memang saya galakkan untuk anda beli je di lazada, memang original dan terjamin.

Boleh tengok testimoni bekas pembeli di lazada di bawah ini.

testimoni jus delima gulsan

Khasiat Buah Delima

Buah delima mempunyai khasiat yang tersendiri dan ianya turut mendapat tempat di dalam al-quran.

β€œDan Dialah yang menurunkan hujan..Kami keluarkan daripadanya tanaman yang menghijau, Kami keluarkan pula dari tanaman itu butir-butir (buah) yang bergugus-gugus dan dari pohon-pohon tamar (kurma) dari mayang-mayangnya (Kami keluarkan) tandan-tandan buah yang mudah dicapai dan dipetik dan (Kami jadikan) kebun-kebun dari anggur dan zaitun serta buah delima, yang bersamaan (bentuk, rupa dan rasanya) dan yang tidak bersamaan. Perhatikanlah kamu kepada buahnya apabila ia berbuah dan ketika masaknya. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi tanda-tanda (yang menunjukkan kekuasaan Kami) bagi orang-orang yang beriman.” – Al-An’am:99

Antara khasiat buah delima yang lain adalah;

1. meningkatkan kesuburan dan memelihara rahim
2. mengandungi vitamin A,C,dan E untuk baby dan ibu yang mengandungkan anak
3. mengurangkan morning sickness dan memberi lebihan tenaga untuk ibu mengandung
4. mengurangkan bengkak kaki atau “edema” ibu yang mengandung
5. mencantikkan kulit baby dan ibu
6. sumber besar folic acid (untuk pertumbuhan saraf baby)
7. pertumbuhan otak baby (a study published in Pediatric Research found that drinking promegranate juice during pregnancy help protect newborns’ brain during traumatic births)

Boleh tengok video buah delima dari sudut sains di bawah ini

Testimoni menggunakan pati delima gulsan

Untuk testimoni penggunaan ini, memang ianya memberikan impak positif kepada kesihatan saya. Saya makin bertenaga dan rakan saya pula semakin berkurangan kadar kolestrol dalam darah. Alhamdulillah.

Mudah buang angin dan penghadaman jadi lawas. Resdung pun dah mula hilang sebab dulu asyik bersin sahaja, sekarang dah makin kurang. Pening kepada pun dah makin berkurangan, alhamdulillah mungkin sebab angin dalam badan dah berkurangan.

Dari segi rasa, pati delima ni taklah sedap takla pahit, tapi masih bolehla untuk telan. Kalau setakat nak telan satu sudu sehari tu memang tak ada masalah. Apapun, kalau yang baru nak mencuba jus delima tu, cubalah beli satu Pati delima gulsan. Cara makan pati delima gulsan ini pun tidak susah, yang penting sekali kena konsisten. Harap artikel cara minum pati delima gulsan memberikan sedikit info kepada anda dan yang paling penting sekali, kalau anda nak gunakan pati delima gulsan, cuba amalkan secara konsisten, insyaAllah anda akan nampak hasilnya dalam beberapa minggu.