Petua Tambah Selera Makan Anak – Anda Tidak Perlu Risau Lagi!

Anda mesti tercari-cari petua tambah selera makan anak. Artikel ini adalah khsusu tips yang saya gunakan untuk menambah nafsu makan anak anda agar lebih berminat untuk makan.

“Bukan main susah nak bagi makan, siap diludah, kadang-kadang sampai terkejar-kejar semata-mata nak bagi makan anak. Itu baru sorang, kalau ada 3 anak yang perangai serupa macam mana?”

Ini mungkin adalah antara dialog yang sering diucapkan oleh ramai orang termasuklah para ibu dan bapa yang mempunyai anak. Terutama kalau anak tu tak berminat untuk makan. Kalau nak makan pun, benda-benda yang tak berkhasiat macam jajan tu memang dia suka, kalau makanan yang banyak protein ni, memanglah dia tak pandang langsun. Kan susah kalau macam tu.

Kali ini, kami nak kongsikan beberapa petua dan aktiviti yang dapat memberikan anak anda rasa minat untuk makan. Boleh cuba sendiri dan lihat hasilnya sama ada ianya memberik kesan atau tidak.

Psikologi Kanak-Kanak

Kanak-kanak memang dalam fasa bermain. Memang akan asyik bermain sehingga terlupa untuk makan. Kadang-kadang rasa rugi walaupun untuk makan yang hanya mengambil masa beberapa minit. Beginilah antara psikologi kanak-kanak. Selain itu juga, ianya mungkin dikaitkan dengan masalah kesihatan yang lain. Apapun, kali ini, kami akan berikan beberapa tips penting kepada anda agar anak anda mula rasa berminat kembali untuk makan.

Makanan Tambahan

Kalau ikutkan, memang buah adalah antara makanan yang berzat tinggi yang dapat memberi selera makan kepada anak-anak. Tetapi, macam mana kalau anak anda langsung tidak mahu sentuh buah-buahan? Kalau untuk anak yang berminat dengan buah-buahan itu mungkin tidak mengalami masalah yang sama. Untuk itu, saya mengamalkan sejenis makanan tambahan ini untuk tingkatkan selera makan anak saya. Ianya adalah campuran daripada pelbagai buah-buahan seperti anggur, kurma, buah delima, madu dan lain-lain untuk perkembangan otak kanak-kanak. Juga, menambah selera makan anak anda.

Makanan yang saya maksudkan itu adalah Jus Caliph. Ianya menjadi amalan anak saya dan sehingga kini, anak saya tidak mengalami masalah untuk makan. Kalau bagi makanan untuk kanak-kanak tu, biasanya memang habis portion makanan dan kadang-kadang boleh mintak tambah lagi.

Anak saya yang berumur 4 tahun ini juga sangat suka makan buah. Manggo, buah mata kucing, pisang adalah antara makanan yang kerap saya belikan untuk anak saya tanpa disuruh. Dia pun sangat suka memakan makanan tersebut dan sememangnya, tidak susah untuk dia memakan buah. Alhamdulilah, apapun, kami memang galakkan untuk anda cuba sendiri Jus Caliph ini. Iana berkesan untuk saya, dan harapnya, ianya berkesan untuk anda juga.

Dimana Nak Dapatkan Jus Ini

Nak dapatkan jus ini tidak susah, memang ada banyak yang menjual di kedai-kedai jamu berhampiran. Yang paling mudah dan paling kami rekemen adalah untuk anda cuba dapatkan secara online di Lazada sahaja. Beli dan jus ini terus sampai ke rumah. Saya sendiri dapatkan dari lazada sahaja. Kalau berminat untuk dapatkan di Lazada, boleh tengok dibawah ini.

1 Tengok Pilihan ini – KLIK SINI

2 Yang Ini Lebih Banyak – Lebih Jimat dan Berbaloi

Ini adalah antara beberapa pilihan yang ada untuk makanan ini, anda boleh cuba sendiri sama ada ianya berbaloi ataupun sebaliknya.

Apapun, inilah antara tips yang saya sendiri gunakan kepada anak saya untuk tambah selera makan dia. Jus ini juga baik untuk perkembangan otak dan sangat galakkan untuk anda dapatkan satu di pasaran.

Leave a Reply